09 November 2009

Cuti


Dalam 1 tahun, gua dibenarkan ambil cuti tahunan sebanyak 25 hari. Cuti tahun lepas yang gua bawa ketahun ini masih ada baki 1 hari. Cuti ganti sebab gua selalu kerja di hari minggu ada dekat-dekat 10 hari. Tu belum campur lagi dengan cuti ganti yang gua kira sedekah balik kat kompeni gua. Tetapi, memandangkan gua memang sibuk bekerja macam PM, banyak cuti-cuti gua tak sempat diambil. Bila fikir-fikir balik, kadang-kadang gua rasa macam nak jek tengah belakang Syed Omar.

Bila selalu sangat bekerja 7 hari seminggu tanpa cuti, badan gua dah mula rasa lemau. Kepala jadi berat. Mata selalu mengantuk. Fikiran rasa kosong. Otak rasa dah tepu. Hati makin panas. Mulut mula rasa macam nak mencarut. Sampai satu tahap, kadang-kadang gua dah mula bercakap dengan komputer. Kucing lalu kat sebelahpun gua boleh tahan ajak pekena asap. Gua tak kira! Gua mesti ambil cuti!

No comments:

Post a Comment